Bedekker WebTv Hungary

Orvietot Végh András és Mayer Berta fastőművészek társaságában sikerült felkeresnünk. Rómából érkeztünk, és a vonaton jól meg is büntettek minket, mert a frissen vásárolt jegyünket nem érvényesítettük a peronon. Ez szolgáljon tanulságul mindenki számára, aki Olaszországban ezt a közlekedési eszközt választja. Orvieto egy hegy csúcsára épült városka, a vasútállomástól függővasút szállítja fel a helybélieket és a turistákat egyaránt. Minket, mint művészettörténettel átitatott látogatókat elsősorban az orvietói Duomo építészeti remekműve csalt el ide. Ezt a Katedrálist 1290-ben alapították. Az időszámítás előtt itt már az etruszkok városa állt, amit i.e. előtt a rómaiak tettek a föld színével egyenlővé. Aki a dóm homlokzatát megcsodálta, annak a belső tere is hasonló élményt kínál.

A freskói, példáu Fra Angelico mester munkája,  páratlanok.  De ide nem csak ezért a templomért érdemes eljönni.  Bár a magaslat miatt erős szél fújt (tessék kabátot, sapkát, sálat vinni!) mi egy nagyon érdekes sétát tettünk Orvieto belvárosában. Bár hosszan és alaposan válogattunk, hogy melyik vendéglőben költsük el az ebédünket, ez döntésünk  talán nem a legjobb volt. A közös képen (most erről Ildi hiányzik) még az olasz földön elronthatatlan bornál tartottunk, és csak készültünk valami fennséges gasztronómiai élményre. Hát ez a csoda ott és akkor elmaradt. Visszautazásunk előtt a függővasút felső végállomásán lévő parkból élveztük a táj szép panorámáját, a Firenzét Rómával összekötő autópálya távoli forgalmát. Orvieto megér egy megállót!

Utazási információk

Később!!!

Vissza a Bedekker WebTv Hungary nyitó oldalára!

A Bedekker WebTv Hungary előállítója és kiadója a BTTV Műsorgyártó Alkotóközösség